Schouderklachten laten behandelen in Roden

Schouderklachten

Schouderklachten zijn complex en kennen verschillende vormen. Ik behandel de volgende schouderaandoeningen: ‘frozen shoulder’, peesontsteking, post-operatief cufflaesie, instabiele schouder, overbelasting, schouderdyskinesie, slijmbeursontsteking en schouderprotheses. Behandelingen van schouderaandoeningen voer ik voornamelijk volgens de Dr. Stenvers-methode uit.

Dr. Stenvers is grondlegger van het NSA (Nek, Schouder en Arm). Dit is een onderwijscentrum voor fysiotherapeuten en manueel therapeuten in Groningen. Dr. Stenvers promoveerde op schouderonderzoek en ontwikkelde een zeer succesvolle behandelmethodiek.

Effectief verminderen van schouderklachten

Dr. Stenvers-methode werkt anders dan de reguliere fysiotherapeutische behandeling van de schouder. Meestal wordt de arm ten opzichte van het schouderblad bewogen. Bij de Dr. Stenvers-methode ligt de patiënt op zijn zij op de behandelbank en wordt het schouderblad ten opzichte van de arm bewogen. Deze werkwijze is vaak effectiever en minder pijnlijk.

Oefeningen voor schouderklachten

U krijgt advies en oefeningen mee voor thuis. Omdat het een weinig belastende en effectieve manier van behandelen is, is de methode Stenvers ook geschikt na schouderoperaties of bij conservatief behandelde breuken van de bovenarm. U kunt uw schouder laten behandelen in de praktijk van Flores Fysiotherapie te Roden of u kunt door mij aan huis behandeld worden.

Dr. Stenvers-methode en behandeling van frozen shoulder

Frozen shoulder is een aandoening van het schouderkapsel waardoor de arm nog slechts enkele graden omhoog kan worden gehouden. Door het kapsel weer op lengte te brengen en compensatiemechanismen aan te spreken, zorg ik dat u de schouder weer bewegen. Tevens traint u de verzwakte schouderspieren om weer sterker te worden.

Maak direct een afspraak!
Schouderklachten laten behandelen

Bel Donna

direct contact is wel zo makkelijk

Stuur ons een e-mail