Nek- en schouder behandelingen

Persoonlijke aanpak met het beste resultaat

De aanpak voor het behandelen van nek- en schouderklachten wordt bepaald na een persoonlijke intake waarbij we uw klachten bespreken en er onderzoek naar de klachten en de oorzaak plaats vindt.

Afhankelijk van de aard van uw klachten wordt bepaald welke aanpak het beste bij u past. Het beste resultaat voor de behandeling van uw klachten hangt af van de ernst van de klachten en wordt bereikt door middel van oefentherapie, dry-needling, medical taping, Massage, advies omtrent bewegen en houding, of een combinatie van deze behandelmethoden.

Behandeling van nekklachten in Roden

Ongeveer 70% van de mensen heeft in de loop van zijn leven last van nekklachten. Naar schatting lijdt tot 40% van de bevolking in de loop van een jaar aan nekpijn. Nekklachten hebben een aanzienlijk effect op de kwaliteit van leven, zowel tijdens het werk als in het privéleven.

Oorzaak van nekklachten

Een verkeerde houding, zich steeds herhalende bewegingen of een te zware fysieke belasting kunnen de oorzaak zijn. Ook stress en psychische druk kunnen klachten aan de nek veroorzaken.

Het verlichten van pijn bij nekklachten

Bij het verminderen van nekklachten helpt het om te blijven bewegen. U hoeft niet bang te zijn om te bewegen, mits u niet uw pijngrens overschrijdt. Daarbij helpt het als u uw houding verbetert. Ik onderzoek uw houding en geef u tips. Daarmee nemen we al een deel van de oorzaak van de nekklachten weg. Bewegen en bewustwording kunnen al veel klachten voorkomen.

Gerichte oefeningen bij nekklachten

Met gerichte oefeningen kunt u thuis zelf al veel doen. Ze kosten weinig tijd.

Maak een afspraak

Loop niet te lang door met uw nekklachten. Het is belangrijk dat u ernaar laat kijken. Dit kan bij mijn praktijk voor fysiotherapie in Roden of bij u thuis.

Behandeling van schouderklachten in Roden

Schouderklachten zijn complex en kennen verschillende vormen. Ik behandel de volgende schouderaandoeningen: ‘frozen shoulder’, peesontsteking, post-operatief cufflaesie, instabiele schouder, overbelasting, schouderdyskinesie, slijmbeursontsteking en schouderprotheses. Behandelingen van schouderaandoeningen voer ik voornamelijk volgens de Dr. Stenvers-methode uit.

Dr. Stenvers is grondlegger van het NSA (Nek, Schouder en Arm). Dit is een onderwijscentrum voor fysiotherapeuten en manueel therapeuten in Groningen. Dr. Stenvers promoveerde op schouderonderzoek en ontwikkelde een zeer succesvolle behandelmethodiek.

Effectief verminderen van schouderklachten

Dr. Stenvers-methode werkt anders dan de reguliere fysiotherapeutische behandeling van de schouder. Meestal wordt de arm ten opzichte van het schouderblad bewogen. Bij de Dr. Stenvers-methode ligt de patiënt op zijn zij op de behandelbank en wordt het schouderblad ten opzichte van de arm bewogen. Deze werkwijze is vaak effectiever en minder pijnlijk.

Oefeningen voor schouderklachten

U krijgt advies en oefeningen mee voor thuis. Omdat het een weinig belastende en effectieve manier van behandelen is, is de methode Stenvers ook geschikt na schouderoperaties of bij conservatief behandelde breuken van de bovenarm. U kunt uw schouder laten behandelen in de praktijk van Flores Fysiotherapie te Roden of u kunt door mij aan huis behandeld worden.

Dr. Stenvers-methode en behandeling van frozen shoulder

Frozen shoulder is een aandoening van het schouderkapsel waardoor de arm nog slechts enkele graden omhoog kan worden gehouden. Door het kapsel weer op lengte te brengen en compensatiemechanismen aan te spreken, zorg ik dat u de schouder weer bewegen. Tevens traint u de verzwakte schouderspieren om weer sterker te worden

Belangrijk:
bij acute klachten kunt u het beste direct met de praktijk bellen.

Behandeling van nekklachten in Roden

Oorzaak van nekklachten

Het verlichten van pijn bij nekklachten

Gerichte oefeningen bij nekklachten

Met gerichte oefeningen kunt u thuis zelf al veel doen. Ze kosten weinig tijd.

Maak een afspraak

Behandeling van schouderklachten in Roden

Effectief verminderen van schouderklachten

Oefeningen voor schouderklachten

Dr. Stenvers-methode en behandeling van frozen shoulder

Belangrijk:
bij acute klachten kunt u het beste direct met de praktijk bellen.